tisdag 30 augusti 2011

VATTENPÖLAR

Igår när jag kom hem från jobbet tog jag en liten tur på Raffe över åkern. Eftersom det har regnat nått så fruktansvärt så var det en jättestor vattenpöl som gick upp över kotorna på Raffe. Med lite övertalning lyckades jag få ner honom i den och han plaskade glatt runt i den och tyckte det var superkul! Jag red genom den ett par gånger och varje gång vi skulle ner i den var den lika läskig! Knäpphäst :P Men till slut kunde vi t.o.m trava genom den!!! vilka steg han tar när han lyfter så mycket på tassarna!

Idag är jag riktigt sjuk... Kände mig tvungen att kämpa mig ner till datorn bara en liten stund efter jobbet. Hela kroppen värker så mer än till datorn tar den mig inte. Efter att mamma hade sett ett par älgar utanför fönstret var hon tvungen att gå och se efter om hästarna stod kvar i hagen... det gjorde dom i alla fall. Så Raffe och trollet får längta ett tag till efter mig så hoppas jag verkliiigen att jag orkar gå ut i stallet själv i morrn och ge dom varsin puss i alla fall :(




Kram Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co