söndag 28 augusti 2011

NYA RIDSTÖVLAR!

I torsdags tog mamma och jag en sväng förbi Hööks för att kolla läget. Även om man inte har tänkt köpa nått är det alltid roligt att kolla runt och se om dom fått in några nyheter. Speciellt roligt är det att kolla betten och schabraken :)


Jag fick i alla fall för mig att prova en stövel som stod framme och till min stora förvåning passade den som handsken!! Eftersom jag är ganska kort så har jag inte lyckats hitta någon "dressyrstövel" som passar mina korta ben. Jag har alltid fått nöja mig med "allroundstövlarna" som man kan ha i stallet också. Men nu är dom tiderna förbi! För nu har jag ett par Horsehead junior stövlar, wiiiiie. Det var sista paret både i butiken och på postorder så det måste vara ödet?!





F I N A !




Nu är mina planer att köpa ett par sånna där ridstrumpor med bomull nere vid foten och nylon över vaden.

2 kommentarer:

  1. Jag vill oxå ha sånna men jag har för feta vader :(

    SvaraRadera
  2. Du kan inte ha samma stövlar fast inte junior då? Dom är ju lite bredare fast också ganska mycket högre!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co