fredag 8 juli 2011

CAVALETTIÖVNINGAR

Idag har jag tömkört både Raffe och Trollet en stund mellan regnskurarna. Trollet fick kämpa med lite cavalettiövningar. En kortsida med 8 på rad cavelettibommar och sen fyra cavaletti uppdelat på en stor volt. Måste bygga upp överlinjen ordentligt nu och få under bakbenen ordetligt... inget fusk. Det blev mest skritt eftersom min rygg inte riktigt accepterar något annat än att jag går i lugn takt.

Raffe tömkörde jag en stund på grusvägen. Raffe fick träna mycket på skängelvikningar och bakdelsvändningar i skritt. Bakdelsvädningar är superbra att träna på grusvägar då dom är lagom breda och ofta har små diken på sidorna. Började även träna lite på piaffen som han har haft lite svårt att förstå. Men idag gick det jättebra och han tog flera steg som såg riktigt fina ut.

Kram Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co