onsdag 15 juni 2011

SJUKSKRIVEN & RIDFÖRBUD....

I söndags hände det mycket! Mitt älskade Troll kom hem från sina fodervärdar igen :) och jag kunde knappt vänta med att ta en galopp på fälten med honom, men han var ju tvungen att bli hemmastadd först så ja tänkte vänta till måndag eller tisdag. Istället hopapde jag upp på Raffe och skulle rida en snabbis på banan. Bara lite öppna, slut och skänkelvikningar för att mjuka och få honom riktigt känslig för vikterna. Men då mitt i ett galoppombyte så hände det något med min rygg och jag kunde inte röra mig för att smärtan högg i mig.


Nu IDAG efter ett par besök hos kiropraktorn och ett sista besök hos min doktor så har jag nu fått total ridförbud och även blivit sjukskriven fram tills jag får en tid till magnetröntgen. Dock är det många veckors väntetid så jag får väl hålla ut. Synd bara att jag egentligen skulle börja hoppa nu på måndag med inridning och utbilding av unghästar. Jo tjena att jag skulle klara av det så som det är nu. Känner mig som en riktig nybörjare när jag inte ens kan leda min egen häst eller borsta :(


Tur att jag fått hem Trollet så jag kan borra in ansiktet i hans långa, underbara man





Trollet och hans kompis Ivanhoe



Kram Sofie :(

1 kommentar:

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co