onsdag 11 maj 2011

VM I PLÖJNING

I helgen är det VM i plöjning i Sverige och gissa var det kommer att hållas.... på fälten utanför våra hästhagar! Det är beräknat att det ska komma ca 25.000 besökare under fredagen och lördagen, spännande! Vi är inbjudna till öppningsceremonin i morgon för lite champagne och annat gott hehe. Det är 29 länder som ska delta och det är 2 tävlande från varje land som är med och tävlar. Jag och Raffe har stött på nya zeeländarna när vi var och tränade i våran lilla klättringsbacke. Dom tyckte Raffe var så fin så och vill ta ett kort på oss. Vilka charmörer!




Jag och Raffe har hejjat massor på vårat favoritland, Finlaaaand, genom att klä ut oss och rida fram och tillbaka på fältet där dom träningsplöjer för tillfället. Det märks allt att dom tycker att det är lite roligt :) Raffe har fått ha blå och vita lindor + blått schabrak och ibland blå flughuva och jag har haft blå och vita kläder. Självklart har jag även hålls i en stor finlandsflagga som fladdrat hej vilt!! Det var inga som helt problem att ha flaggan för Raffe trots att det lät om den. Men för säkerhets skull tränade jag lite med flaggan innan jag satt upp. Man vill ju inte flyga av hästen när dom filmar från TV.... höhö.

Mamma tog ett par kort på oss när vi var i hagen :) Dock bryter jag vårat mönster med mina bruna ridbyxor.... upps...













Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co