tisdag 1 mars 2011

UPPDATERING... vad är det???

Känner att jag borde slå upp ordet uppdatering för jag verkar inte förstå hur man gör det... Så nu ska jag försöka sammanfatta vadjag gjort på mitt sportlov (inte lätt!). Fast så mycket ridning har det ju inte blivit tyvärr då Raffe fått ett litet sår på vänster bakben. Inget allvarligt! Han haltade inte, ömmande inte och reagerade inte när man klämde och kände på det. Men det var lite svullet så jag ville inte riskera något utan har bara pysslat om honom och gett honom massssor av kärlek och pussar!!

P.g.a detta så blev det ju tyvärr ingen programridningsträning för Sissi Lilja =/ Men det blev i alla fall en sadelutprovning på Sharpman! Provningen var ju inte förrän på lördagen och då hade svullnaden varit borta i några dagar. Raffe skötte sig (som alltid) helt exemplariskt och var helt kolugn. Tjejerna som mätte och provade sadlarna på honom blev jätteimponerade av Raffe och hans psyke... Han visade till och med upp lite spansk skritt för dom hihi. Det var faktiskt inte bara en dressyrsadel som satt bra på honom utan till och med TVÅ! Dom satt som om dom var gjorda för honom och självklart var dom jättebekväma även för mig! Den ena var en Ideal Special Crown MW 17" och den andra var en Fransk Baines Elegance MW 17"... Så om någon har en begagnad där hemma så mejla mig direkt!!



kram Sofie =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co