torsdag 3 mars 2011

RAFFE HAR NU SKOR!

Idag fick Raffe sina första 4-par med skor! Jättefina grå skor med broddhål, de ni! Jag valde själv ut dom eftersom jag har så bra smak när det gäller skor hehe. Nä vars, men skor har han i alla fall på alla fyra nu. Han skötte sig superbra på bortaplan och det var inga problem alls att köra både honom och Lilleman i transporten samtidigt. Om sanningen ska fram så var faktiskt Raffe still i transporten när han hade sällskap istället för att dansa runt som han annars gör när han åker själv. Efter att vi åkt en stund tyckte vi att det lät väldigt konstigt så vi hoppade ut och kollade vad som var fel och då märkte mamma att stödhjulet var nere :P Så kan det gå när man har bråttom iväg.

Det är inte det lättaste att sko en häst! Tur att man hade en bra hovslagare som kunde instruera mig och hjälpa till. Stackars Raffe var så tålmodig och snäll mot mig hela tiden, superhäst. Det tog ungefär 2 timmar för mig att göra en framhov, alltså 4 timmar att göra två hovar. Hovis Pinge hjälpte mig hela tiden så att allt skulle bli rätt och såg snyggt ut, jag vill ju inte att skorna ska åka av det första dom gör eller sitta helt åt helskotta. Det gick åt väääldigt mycket sömmar när jag skulle spika i dom haha! Pinge fick ta båda bak eftersom det tog sån tid för mig och varken han, mamma, Lilleman eller Raffe hade lust att hålla på hela natten ^^,


Passar in skon innan jag ska slå in första sömmen
Höger hov färdig, vänster kvar

Bara fixa sömmarna kvar på höger så är den klar!
Jag spikar på :)

Skulle egentligen behövt något förkläde
så jag inte får en söm mitt i låret!Duktig Raffe!

Pinge instruerar och förklarar
Raffe suckar HÖGT!
Pinge förklarar lite till :)





Kram Sofie :)

3 kommentarer:

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co