onsdag 2 mars 2011

LÅT KRIGET BÖRJA...!

Raffe har sen två år tillbaka varit lite klurig med sina små söta underbara öron som han inte tycker om att någon berör. Jag har mina små knep hur jag ska få på träns, grimma, smörja på sommaren o.s.v. Men nu är det slut med tramset! Han fyller faktiskt 6 år, det är dags att sluta fjanta sig tycker jag. Så idag förklarade jag krig mot hans öron och påbörjar operation "rehabilitering av Raffes öron", hehe. Idag tränade vi på att han inte skulle slänga upp huvudet så fort jag nuddar någon del av öronen. Istället så fortsatte jag hålla i örat tills han sänkte ner huvudet och när han gjorde det släppte jag. Tänkte att första steget skulle vara att kunna nå hans öron innan jag kan göra något annat haha. Det funkade bra och till slut stod han med huvudet sänkt så jag kunde "klappa" på dom små öronen. Han kommer antagligen vara likadan i morgon men operation rehabilitering av Raffes öron är en lång process som kommer kräva mycket tid och småknep för att få ordning på.


I morgon ska jag, mamma, Raffe och Lilleman åka till hovslagaren så Lilleman ska få skor och jag själv ska få sko Raffe. Det ska bli sjukt spännande och jag har pluggat flitigt! Det ska nog gå bra, men för säkerhets skull får ni inte glömma att be en kvällsbön för lilla Raffe så han överlever dagen :) Ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran och ta lite kort när vi är hos hovslagaen så ni får se lite.
Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co