måndag 28 mars 2011

HELGEN SOM GÅTT

Helgen har varit både rolig och väldigt stressig! Har jag inte haft energi till att sätta mig ner och lägga upp bilder, filmer och blogga om varje dag på Grevagården. Men jag lovar att det kommer så fort jag får lite tid över! Vi har fotat massor och har en del små filmsnuttar som kan vara roligt att visa er. Lilleman skötta sig såååå bra och var helt klart snyggaste pållen där (enligt oss!). Men tyvärr tyckte inte domarna som oss och poängen han fick räckte inte till. Men vi fick massor av komplimanger och bröm av alla vi träffade på så lite stolta är vi allt över vår svarta lilla ponny.


På fredag är det dags för the one and only Rafelo att bli avelsvärderad för spanjorerna! Det kommer ske på Gestad gård och jag hoppas på stålande sol så det blir lite fina bilder! På onsdag ska vi åka och shampoonera honom så han blänker ordentligt och manen blir ännu mer solkeslen än vad den redan är hihi. Jag kanske måste införskaffa ännu en pälsglans flaska? Jag tränade på att springa med honom och wooow vilka steg han har!!!! Dock insåg jag också att jag har alldeles för korta ben för att hänga med i hans steg. Jag klarar ju av att springa så han får upp farten men om han ska få sina snygga flygande travsteg så måste jag kuta för livet :P Så nu är jag på jakt efter någon riktigt lång person som kan springa med honom. Han är ju jättesnäll att springa med och håller sig på sin plats och stannar när han ska så man behöver inte vara rädd för att få en hov i nyllet....









Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co