torsdag 31 mars 2011

GREVAGÅRDEN dag 1

Tänkte ta o lägga in några bilder o skriva lite om förra helgen på Grevagården när Lilleman, våran gotlandsrusshingst, avelsvärderades.



Dag 1, torsdag. Vi packade ungefär hälften dagen innan så det inte skulle vara så mycket att packa på torsdagen eftersom vi är morgontrötta och inte ville komma iväg allt för sent. Det är så mycket man måste tänka på att ha med sig när man ska vara borta en hel helg med häst. Det är ju inte bara till oss vi måste packa kläder och mat... lilla hästen måste ju också få något i magen och samtidigt ha en blank päls. Det tog ungefär 3 timmar att köra ner och vi anlände runt 5 tiden på eftermiddan/kvällen. Efter att vi packa upp Lilleman så tänkte vi ta en sväng på ridbanan för att känna på underlaget och se hur han uppförde sig. Vi tog inga chanser utan longerade honom en stund först så han kunde bocka av sig och bli lite lugnare innan jag hoppade upp. Han var lite ofokuserad till en början och hälsade hej vilt på alla andra hingstar som också precis anlänt. Men efter en liten stund gick han som en klocka!! Helt perfekta övergångar och samlingen satt där den skulle! Jag var supertaggad inför morgondagens bruksprov och var inte ett dugg nervös efterosm ridningen hade gått så bra nu på kvällen.






Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co