onsdag 23 mars 2011

FÖDELSEDAGSHÄSTEN!!!!

Hipp hipp hurra för Rafelo som fyller 6 år idaaaag!!!! Idag fyller Raffebaffen hela 6 år! Det känns som det var igår han var 3 år och jag för första gången såg honom... snyfft... min lilla bebis börjar bli stor :') Men vi har ännu många fina år kvar tillsammans och jag hoppas dom kommer bli lika spännande som dom första tre har varit med både glädje och tårar. Jag har inte haft tid att komma på någon riktigt bra present till Raffe (fy på mig!) eftersom det varit så himla mycket att göra inför Lillemans avelsvärdering som är nu i helgen. Men han har i alla fall fått en 25kg säck med morötter som han kan tugga på tills han får en riktig present :)


I morgon bär det av till Grevagården! Jag är fortfarande sjuk och har en himla muskelvärk... Bara att packa ett par hösilagepåsar idag tog alla mina krafter! Något positivt i alla fall: halsen känns lite bättre nu så jag antar att det går mot det bättre i alla fall! Håll tummarna för att jag mår bättre på fredag så jag inte ska behöva sätta upp mamma på Lilleman för att rida bruksprovet. Då lär ni kunna se en svart häst med ryttare galopperandes på motorvägen mot Linköping!




För att Lilleman ska vara riktigt fin när vi anländer till Grevagården i morgon har vi idag varit och shampoonerat honom idag! Charlotte, en riktig pingla, var snäll och lät oss låna hennes spolspilta. Lilleman var lite tveksam över det hela men tyckte det var riktigt skönt efter en stund hehe. Nu står han i stallet med täcke och en välströdd box i stallet och har stränga order om att INTE ligga ner och bli skitig under natten! Ni skulle se vad han blänker!!



Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co