lördag 5 februari 2011

BÖRJA BLOGGA?

Jag har blivit väldigt sugen på att börja blogga lite smått igen... Har därför bestämt mig för att ge det ett försök :) Hoppas såklart att ni kommer läsa bloggen lite då och då så jag inte skriver i tomma intet! Kommer såklart fortsätta skriva om hästar, hästar och hästar. Bilder kommer det också att bli en del av, även om vissa antagligen inte kommer vara så genomtänkta. Både min PREhingst och min Russhingst är i hårdträning då dom ska avelspremieras i slutet av mars och början av april. Så nu kommer det bli väldigt mycket träningsbloggeri, intressant eller ointressant? Det lär ni ju märka!

Tänkte ta och slänga in en bild till er redan nu på både Fafner "Lilleman" och på Rafelo "Raffe" och skriva lite snabbfakta.


Namn: Fafner "lilleman"
Ras: Gotlandsruss

Kön: Hingst
Ålder: 2006
Favoritsysselsättning: Spana in tjejer

Övrigt: Lilleman är precis inriden och är nu under utbildning. Vi tränar mycket på böjning, rakställning, sidorörelser och att han ska slappna och i nacke och rygg. Har hoppat småhinder ett par gånger och tycker det är superkul med både hoppning och dressyr. Måste ge honom ett plus i kanten för han extremt snygga ökade trav :)





Namn: Rafelo "Raffe"
Ras: P.R.E

Kön: Hingst
Ålder: 2005

Favoritsysselsättning: Leka med hagkompisen
Övrigt: Raffe är under utbildning och har startat LB dressyr och clear round hoppning än så länge. Vi har nu börjat försöka oss på piaff, galoppiruetter och mer avancerade galoppombyten. Vi tränar stenhård inför avelsvärderingen för att han ska bli riktigt biffig.
kram Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co