tisdag 13 juli 2010

PREMIERING

I helgen så var vi med våran russhingst Fafner e: Fanér på premiering på Valla. Det var väldigt nervöst eftersom Fafner är lite hingstig av sig, mkt hingstig med andra ord. Vi har åkt varje dag med honom till nya platser för att han ska vänja sig vid andra hästar och kunna hålla konsentrationen när vi springer med honom. Han har även fått skor fram hihi.
Men i alla fall... När vi kom till Valla var han ganska uppspelt för alla snygga ston och alla konkurrerande hingstar. Så mamma fick leda honom fram till det var dags för oss att gå in i ringen eftersom jag har gips nu och inte ville att han skulle dra till. Vi hade nummer tre som råkar vara mitt turnummer woho! Men sen när det var våran tur att gå in så bara dog han. Skritten var väl lite för energisk men sen när vi skulle trava så ville han inte, han bara dog :S Så det blev lite dåligt påskjut och jag fick smacka fram honom istället för att få springa som en galning för att hinna med. Han fick 38 poäng (inte värst bra men okej för en första gång) och domaren sa att han hade mkt kapacitet om han kunde lugna ner sig lite :P


Tyckte han var superduktig och han fick många morötter när vi kom hem!




Foto: Maja ElnerudFoto: Maja Elnerud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co