söndag 6 februari 2011

UTERITT I SOLSKENET!

Idag var det ett sådär perfekt ridväder då man bara måste ta sig en långtur med hästen! Jag lyckades få med mig mamma att rida med på Lilleman, för första gången också!! Jag skrattade så jag tjöt!!! Hon fick allt känna på hur lätt det var att sitta ner i hans galopp, så hon hon tjatat om att jag inte ska halvstå i sadeln i galoppen hehe. Så nu lär jag inte få höra dom orden igen när jag rider Lilleman... Måste även tillägga att det var andra gången någonsin som Lilleman blir riden ute och absolut första gången i trafik.

Det var första gången Raffe och Lilleman blev ridna tillsammans. Vi trodde det skulle bli lite "hummande" och sparkande av framben, men icke då! Inte ett ljud gjorde dom och det var inte problem alls att rida brevid varandra. Vi blev mycket stolta över våra grabbar som skötte sig exemplariskt. Vi avslutade ritten med att köra ett galopp-race på fältet så dom fick sträcka ut sig ordentligt. Raffe drog på som bara den och Lilleman gjorde ett tappert försök att hänga med :P Jag har aldrig sett en så taggad Raffe någonsin förut (Det var första gången som han fick skena med någon annan häst).


Tog ett par dåliga bilder med kameran... Lilleman är den lilla svarta och Raffe är skimmeln!







Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co