måndag 1 mars 2010

OSÄKER HÄSTÄGARE PÅ BUKE...

Sitter och lusläser lite på buke och hittar ett ganska intressant inlägg från en osäker hästägare. Personen i fråga är sjuk och klarar inte av att ha sin TVÅ stora hästar kvar. Därför funderar hon på att avliva den ena hästen och köpa en shettis. Men hon har inte råd att betala för en avlivning. Okej....? Jag blir lite... ah... saknar ord! Har man inte råd att betala för hästens avlivningskostnader men ska köpa (?!) en shettis? Det går inte direkt ihop...

Men så är det ändå skönt att se att det finns folk där ute som tar hjälp av mer erfarna hästfolk och frågar om hjälp. För det finns alltid någon som kan sträcka ut en hjälpande och förstående hand. Men vet ju inte riktigt vad det är för sjukdom hästägaren har och inte vilken erfarenhet, därför man man inte tracka ner på h*n och påstå att personen är en dålig hästägare... Men man kan ju undra? Om ni vill läsa mer om inläggen så finn det här http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1032010.


(Detta var inte menat som ett påhopp utan vill dissa folk som inte vågar ta hjälp och Hissar folk som vågar ta hjälp och fråga)

1 kommentar:

  1. Snygg blogg :) hoppas du har haft och har en bra helg :)
    Om du gillar hästar, läs min blogg: http://satilaryttaren.blogg.se

    Kram :D

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co