torsdag 10 december 2009

RAFELO

Tänkte jag kunde berätta lite om mig och min PRE hingst Rafelo. Kallar honom Raffe... men ibland blir det också Raffisen, pluttis o.s.v
Håller ju på och rider in honom nu. Tar det väldigt långsamt för att få "bästa resultat"... Känner att om jag stressar in nya saker så kommer han att stänga av helt istället eftersom han är en väldigt känslig häst. Är man på minsta dåliga humör så stänger han av direkt och blir jätteosäker på allt. Så när man tränar Raffe så är det glatt humör och stressfritt. Har ridit honom i alla gångarterna men håller nu med på lite basic moves. Mycket att han ska flytta för tryck och vikter utan minsta påverkan från tygel.
Om några månader när han har byggt upp lite muskler kan jag göra fundera på o köpa en ordentlig dressyrsadel som passar och försöka hitta någon riktigt duktig tränare som jag och Raffe kan tänkas trivas med.
Oj, nu börjar min lektion. Ska lägga upp lite bilder när jag och Raffe tränar i helgen så ni får ett litet smakprov :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co