tisdag 28 juli 2009

HÆLSNING FRÅN SPANIEN


Har vældigt svårt att få tag på dator med internet hær nere. Den hær datorn ær "norsk"... Men jag hoppas att ni førstår vad jag skriver ændå...

Hær ær det vældigt varm och torrt. Lite annan hæsthållning æn den vi har i Sverige men på detta stuteri ær skillnaden inte så stor. Det finns 24 stycken hingstar i det stallet jag jobbar med, olika åldrar och færger. Hæstarna får gå ute ca 6 timmar per dag i reøativt små grushagar førutom vissa som får gå ute på natten. De flesta hæstarna ska tvættas varje dag før att de inte ska klisa av sig man och svans. Mina arbetstider ær 07.00-13.00 och 17.00-19.00 och jag har ledigt en dag i veckan då jag får åka någonstanns med en bil om jag vill, men eftersom jag inte har kørkort kommer jag inte så långt haha Så det blir att sova och samla energi før att orka med en tuff dag i stallet igen.
Førutom det finns det stora hagar runt om stuteriet dær stona och følen går dygnet runt. Har æven hittat två syskon till min ælskade Rafelo (Raffe). de ær vældigt lika i psyket och uppbyggnad.


Red idag dressyr på en av tævlingshæstarna, Salinero. Se bild till høger och klicka før større bild...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co