fredag 31 juli 2009

FREDAGSMORGON I STALLET......

Nu har ænnu några dagar gått på stuteri Robledahl och jag har nu kommit in i alla rutiner, kan alla namn på hæstarna. Dock ær det lite svårt att hålla reda på vem som ær vem. Det ær ungefær 10 bruna hæstar, alla med samma bruna færg, lika lång man och utan tecken. Så några dagar till så kan jag førhoppningsvis se lite skillnad på dom också..! Jag har fotat så mycket jag kunnat så nær jag kan ladda in bilder på någon dator så kommer jag lægga upp några så ni får se hur stallet, ridhus, hæstar, hagar mm. ser ut.

Det ær tufft jobb hær i stallet. Dagaen børjar med fodring, ut- & inslæpp och mockning på førmiddagen och sedan træning av hæstar precis innan lunchen. Jag brukar mocka mellan 10-15 boxar per dag, jobbigt! Hær finns det också något som heter siesta, vilket innebær några timmar ledigt nær det ær som varmast på dagen då vi kan åka någonstanns eller bara vila oss infør kvællspassen då vi gør som ovanstående med mockning o.s.v.


Som avslutning vill jag bara tala om att det ær vældigt varmt hær i Spanien! Tempraturen ligger runt 50 grader och det ær helt otroligt hur bra hæstarna klarar denna værmen! Det finns inte træd i hagarna så de står flera timmar i gastande sol utan att bli ett dugg svettiga eller uttårkade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co