tisdag 30 juni 2009

HEJ ROSETTPLOCKARE!

Lång dag! Inte nog med att jag gick upp med tuppen för att jobba på förskolan utan idag så var det ju dags för den efterlängtade Clear Rounden i Lycketorp! Så det var bara att börja packa när jag kom hem och putsa på Trollet som höll på att svettas ihjäl i den stekande solen!

Jag kan bara säga att jag är otroligt S T O L T över Trollet! Jag förväntade mig ingenting av honom, utan hoppades bara på att han skulle uppföra sig någorlunda bland alla barn, hundar, hästar, folk, transporter, flygande plastpåsar o.s.v och med tanke på det kvalmiga vädret. MEN hem följde två svart-gula fina rosetter med i bilen. Trollet & jag hoppade både 60cm och 70cm helt felfritt och applåderna strömmade in. Trollet visade såklart stolt upp sig inför hela publiken och krökte lite extra på den lilla muskelhalsen… hehe.
Måste tillägga att det var en ovanligt klurig bana! 10 stycken hinder blandat med oxrar, räcken, vattenmattor, grindar, sockerbitar i alla möjliga färger och svåra vägar. Eller så var det väl bara jag som hade svårt för att komma ihåg banan ;P Men Trollet ställde så snällt upp och gjorde lite galopp i slowmotion när mitt guldfiskminne visade sig.

Här får ni ett litet smakprov på hur det såg ut...
Nöjda!!................................ . . .. ...............6O cm


Rosettplockaren! . . . . . . . .. . . . . . . . . 7O cm


Vill bara tacka vänner och familj för all feedback och coachning på tävlingsplatsen. Kände att både jag och Trollet behövde det med alla fjärilar i magen! Fick även höra att nordsvensktravare räknas som storhäst även med ponnymått?! Detta måste jag verkligen kolla upp för det låter ju inte riktigt klokt!

3 kommentarer:

  1. vad duktiga ni är, ja e så stolt över er <3 ^^ önska jag hade vart där gumz :D /Julliz

    SvaraRadera
  2. Grattis!! ;)
    Ni var säkert jätteduktiga!!
    Från Emmy585 på stallet.se!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co