tisdag 4 mars 2014

DRESSYRLEKTIONEN FRÅN HIMLEN!

Igår var jag så himla stolt över mig och min fina Raffe. Han gick superbra på lektionen, var fokuserad och gav 100%. Jag kände mig också pigg, fokuserad och redo att anta utmaningen. Vi tränade på framåtbjudningen och att han ska svara på minsta lilla hjälpgivning. Han blir lätt hög i formen och vet att om han ställer sig och trampar släpper jag på tygeln för att han ska gå fram. Därför tränade vi i en lite lägre arbetsform igår och på att jag inte ska släppa när han ställer sig på stället. Jag ska sitta kvar med samma stöd, samma sits och be honom få fram utan att han får fria tyglar och jag faller framåt. DET ska vi verkligen öva på till nästa lektion :) 




Lika glad innan ridpasset som efter :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co