lördag 1 februari 2014

MITT NYA PROJEKT

Nu har jag tröttnat på Raffes skitiga box! Han är verkligen den grisigaste av dom grisiga. Jag har fått tips om att lägga träpellets över bädden när jag har skrapat den och sen lägga på spån över det. Så jag åkte och köpte några säckar träpellets 8 mm och ska göra ett försök.

Precis börjat mocka ur allt skitigt spån.
 Nu är bara bädden kvar och jag har skrapat av det översta lagret.
 Eftersom det är rätt tydligt var han kissar i boxen valde jag att bara lägga på träpellets just där, eftersom det är där problemet antagligen startar. Så här har jag lagt på 1,5 säck träpellet (24 kg alltså).
 Sen fick han 3/4 spånbal utspritt i boxen. Jag tänkte lämna den där biten i hörnet tills i morgon eller övermorgon MEN Raffe bestämde sig så fort han kom in i boxen att det var hans nya leksak och slängde runt på plasten hej vilt !


Håll tummarna för att det här fungerar!! Jag som är så pedant blir galen av att mocka hans box. Det tar inte direkt 10 minuter att mocka den och oftast kör jag ut mer än en kärra om dagen (han har alltså bädd) och lägger in en spånbal var 4e dag. I värsta fall tar jag bort all spån och provar att bara ha träpellets i hela boxen. Som sagt.... Mitt nya projekt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co