söndag 9 februari 2014

HOPPTRÄNING


Nu efter programridningen har jag satt både mig och Raffe i vila. För min del är det för att min rygg ska få en chans att lugna ner sig efter utredningen jag har gått igenom och all den påfrestning jag har tvingat den till. Raffe har tränats ganska hårt och förtjänar lite semester i form av vila eller bara lugn busridning.

Igår hängde vi på Linda och Malin i stallet som skulle hoppträna deras hästar. Jag och Raffe tog ett par språng och han tycker det var superkul. Han steppade lite när han såg hindret och hade öronen spikade framåt. Det blev ett alldeles lagom lugnt pass där vi bara gjorde sånt han tyckte var roligt och som han fick konstant beröm igenom. Jag höll en väldigt följsam sits och försökte få honom att sköta sig själv. Jag hade kunnat hoppa hela förmiddagen om det inte vore för min dumma rygg. Man får nöja sig med det lilla :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co