onsdag 29 januari 2014

VECKANS SCHEMA


Såhär innan "tävling" brukar jag planera min ridning ca 2 veckor i förväg om det går. 
Så här har det sett ut dom senaste dagarna och så som jag planerat dagarna framåt.


Söndag 26/1
Lång uteritt lugnt-medel tempo.
Måndag 27/1
Uteritt skritt och trav 30 minuter, 15 min dressyr där jag rider igenom programmet två gånger och avslutar med 10 min skritt ute.
Tisdag 28/1
Löshoppning och 30 min NH.
Onsdag 29/1
Uteritt ca en timme lugnt tempo.
Torsdag 30/1
Dressyrpass där jag rider igenom delar av programmet vi behöver träna på.
Fredag 31/1
Förhoppningsvis dressyrlektion för Madde.
Lördag 1/2
Förhoppningsvis kan Emma tömköra Raffe.
Söndag 2/2
Uppvärmning skritt ute. Dressyrpass där vi tränar på det vi gjorde under dressyrlektionen samt rider igenom programmet. Eventuellt på ridbanan ute 20x60 om underlaget går bra att rida på. Avskrittning ute.
Måndag 3/2
NH och ett kortare ridpass i ridhuset eller utebanan där jag rider igenom programmet en sista gång.
Tisdag 4/2
Programridning på Tollstad
Onsdag 5/2
Låååång uteritt i skritt på långa tyglar :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co