söndag 19 januari 2014

NY VECKA - NYA TAG

Kollade precis i min kalender och insåg att nästa vecka kommer bli en riktig mötes-vecka. Jag har inte bara en tid till vårdcentralen, utan tre nästa vecka. Jag har ett möte på utredningen redan i morgon då min arbetsterapeut kommer vara med tillsammans med hon som just nu gör arbetsutredningen på mig. Mitt i veckan är det ett stallmöte där det är två punkter som jag är väldigt nervös över. Dom två punkterna är sopningen i stallet och om man får köra genom sadelkammaren för att komma till gödselstacken. Jag hoppas att det kommer gå bra och att tjejerna i stallet är förstående och att vi kan komma överens om hållbara lösningar för mig. Närmare slutet av veckan ska vi ha möte med våra hushyresvärdar för ändringar av vårat nuvarande kontrakt. Tur att Robban går in i sin lediga vecka nu och kan vara hemma med mig :) 

Annars börjar ryggen släppa lite... Jag lyckades rida ett lättare dressyrpass i ridhuset här om dagen och idag gav vi oss ut på en uteritt i snön. Idag blev jag dock mycket försämrad i ryggen efter stallet :( Hugger vid minsta rörelse jag gör, även när jag ligger. Men det var en mycket mysig ridtur i alla fall!

Raffe har börjat fälla något grymt mycket helt plötsligt!! Halva hästen ligger kvar i stallgången när jag har borstat och jag förstår inte hur mycket päls det kan finnas på honom trots att han är klippt?! Känner av allergin rätt mycket när han fäller så det är lite jobbigt. Robban är ju ännu mer allergisk så jag vill inte att det kommer hem massa hästhår och han börjar känna av det.

Efter ett drag med borsten ser den ut så här ;)
 Åkte till city gross för att gå in på apoteket för att hämta mer medicin.... Stängt :(
Köpte mig en lott istället och vann! Något roligt i alla fall :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co