fredag 10 januari 2014

DET ÄR DAGS FÖR FREDAGSMYS.....

Raffes fredagsgodis och mitt fredagsgodis :)
(ekologiskt såklart)

I förrgår fick Raffe vila så igår hade han extra energi. Jag var dessutom på lite tråkigt humör och kände av ryggen väldigt mycket. Raffe passade på att utnyttja detta och tog fram sitt "kan inte-förstår inte-skiter i dig" humör. Helt och hållet mitt fel men det gjorde inte saken bättre att han hänkade på mitt humör ;) Så hela ridpasset blev en enda stor pannkaka och jag borde ha hoppat av innan jag ens hoppat upp. Men så kan det vara ibland!

Idag var det lite bättre men mitt humör förstör fortfarande. Vi red ett pass i ridhuset med vanliga tränsbettet. Tränade på att gå fram och mjukna. Lite övergångar och tempoväxlingar fick vi in annars var det mest fyrkantspåret och stora volterna. I morgon ska jag vara hundvakt, då får Raffeplutten vila :)

Nu ska jag lägga mig i sängen och dränka mitt tråkiga humör i godis.... 
Ha en trevlig fredagskväll! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co