måndag 27 januari 2014

ÄNDRADE PLANER


Idag var det inte roligt på utredningen! Jag fick sitta vid datorn och göra en stor uppgift som krävde full koncentration. Det är jobbigt att koncentrera sig samtidigt som det gör olidligt ont i ryggen. Jag tog pauser var 5-10 minut men fick ändå väldigt ont i ryggen och var inte alls glad när jag kom hem idag.... :(

Emma skulle ha tömkört Raffis idag men stackarn ligger hemma och är sjuk. Så vi bestämde oss för en kortare uteritt och avsluta med att rida igenom Msv programmet som vi ska rida om lite mer än en vecka. Den här gången vill jag känna mig riktigt säker på programmet.

Uteritten blev ju inte direkt som jag hade tänkt mig. Jag brukar inte rida i trafiken ensam då Raffe fortfarande inte är ett dugg trafiksäker trots att vi har ridit i trafiken och tränat i över 5 år!! Han lär sig helt enkelt inte.... Idag klev jag av honom när vi mötte en bil och trots det blev jag släpad efter honom och bilen körde nästan på min fina häst :( Det är verkligen inget roligt när det händer och snart kommer vi verkligen bli påkörda.

Väl hemma i ridhuset värmde jag upp honom lite, böjde och gjorde lite tempoväxlingar för att få igång bakbenen. Vi red igenom programmet och Raffe verkade väldigt ofokuserad och fattade bl.a fel galopp några gånger och bytte när han inte skulle byta. Han hade ingen egen bjudning i traven och öppnan på långsidan blev inte alls rätt tempomässigt. Därför red vi om programmet en gång till och jag gick på honom lite mer att han faktiskt skulle bjuda framåt och inte tänka så mycket bakåt. Det gick mycket bättre andra gången och vi skrittade av och frustade läääänge. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co