söndag 8 december 2013

TRÄNING OCH LITE MER TRÄNING

Vilket snöväder vi har ute!! Fast för tillfället gör det inte så mycket eftersom vi har tillgång till ett ridhus och vi ändå behöver träna dressyr. Varför? Jo, på lördag ska vi vara med på pepparkaksdressyren hos Sissi Lilja och vi ska inte starta LB:1 denna gång som vi alltid gör.... Vi ska starta Msv B:1 !! 

Anledningen till att vi hoppar så stort är för att jag tror att det är schysstare mot Raffe att låta honom få gå en högre klass. Den största anledningen till att vi valde Msv är för att då får vi rida på kandar och Raffes exteriör är gjord för att ridas på stång, enligt mig. Jag valde B:1 för att det är det enda programmet som går på kort bana och jag ville på möjlighet att kunna träna hemma i vårat ridhus som är 20x40. Programmet är dessutom ganska enkelt att komma ihåg då du egentligen bara rider en övning och sen gör den spegelvänt, rider en övning, gör den spegelvänt, o.s.v. Det underlättar min nervositet. Det är både öppna, sluta och galoppombyten i programmet och det måste jag säga är lite av Raffes starka sida. Jag hoppas att jag inte sabbar allt med min nervositet och därmed förstör för Raffe så han inte kan utföra alla övningar korrekt.

I onsdags red vi våran första dressyrlektion! Det var så roligt att jag höll på att spricka och Raffe var så himla duktig och gav allt! Efter lektionen med Madde har vi nu massor av tips och saker att träna på. Jag tror att vi kanske rider en till lektion innan tävlingen för att checka av allt och finslipa på programmet.

Trött pålle efter lektionen ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co