söndag 15 december 2013

TÄVLINGEN IGÅR

Igår var det full rulle från tidig morgon till sen kväll! Först upp klockan 06.00 för att åka på CR dressyr med Raffe, hem och göra sig i ordning för julbord, efter julbordet var det tidig julklappsöppning med del av Robbans släkt, vidare till stallet för insläpp av dom inackorderade hästarna, hem igen och baka lussebullar och ha uppesittarkväll. Jag var TRÖTT men det var en helt underbar lördag!

Tävlingen igår gick helt okej. Det som var bra var att Raffe är den underbaraste hingsten någonsin! Gick rätt in i hästskåpbilen trots att rampen var mycket högre än på en vanlig transport. Stod bredvid BonBon (sto) hela vägen och såg ut som han skulle somna vilken sekund som helst. Som vanligt jättesnäll på bortaplan och gudomlig på framridningen. Han gick som en klocka, gjorde helt perfekta och rena byten, bjöd verkligen på sig själv och kändes TipTop!

............. Sen kom vi in på banan och han "dog"..... Ponnysparkar och smackningar var min ridning under mestadels av programmet. Han ville inte gå fram, skyggade och struntade i mina hjälper helt och hållet. Så själva programmet blev ju inte jättebra och slutade på 51,12% och en spänd häst ;) Men jag är jättenöjd över hans insats, min insats och att jag kom ihåg programmet! Det kändes jättebra att ha med sig Madde som jag har tränat för som kunde coacha mig. Linda följde med som hästskötare och det märktes att hon hade gjort det förut (10 morötter av 10 möjliga!!). Blev jätteglad att min mamma, bror och brorson kom och kollade på mig och att även några från stallet kikade förbi. 

Det är bara att fortsätta träna, hålla utkik efter fler CR och utsätta oss för det :)

 Kamera bak hos hästarna! :)


Åsa tog några bilder med sin mobil. Madde och BonBon startade precis före oss. 

Tyvärr bara bilder från när vi skrittade fram och precis började trava. 
Så ni får inte se hans fina arbetsform han hade på framridningen :/



Hinner in mer än släppa taget om grimman innan han 
slänger sig ner i leran och skaffar sig en lerinpackning ;) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co