lördag 19 oktober 2013

SEGSTARTAD DAG!



Idag tog det ett tag innan jag kom igång ordentligt. Blåsigt, kallt och regn ute = inget motiverande. Men efter en stor portion av hemlagad kebabsallad tog jag mig i kragen och gick ut till stallet för lite markarbete på banan med Raffis. Jag blev riktigt motiverad när jag hoppade upp i sadeln för Raffe var på ett riktigt bra humör trots vädret. Vi värmde upp 30 minuter på grusvägen innan vi påbörjade vårat pass på banan. Travbommar som sen ändrades om till galoppbommar. Inga problem med avståndsbedömningen idag och vi red över dom i både rakt och böjt spår. Vi avslutade med att ändra övningen till bom, bom, räcke, bom, bom och tog det i galopp. Även här kändes han riktigt fin och avslappnad i båda varven - gick som på räls. Störta framsteget låg i att han hamnade i rätt galopp efter räcket och att jag fortsatte rida rakt fram efter bommarna. Jag vill gärna svänga direkt efter ett hinder eller galoppbommar. Duktig Raffe och duktig Sofie! :)

Följde med sambon till gymmet och tog en pw på bandet medans han styrketränade. Madagaskar 2 började precis när jag satte på tv:n på gymmet, p e r f e k t !! Powerwalka 70 minuter under tiden jag fick kolla på en superbra film, hehe :) Varför ligga hemma och slöa i soffan framför en film när man kan göra detsamma på gymmet?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co