onsdag 23 oktober 2013

PÅ RÄTT SPÅR IGEN!

Idag har ryggen känts helt okej! Kände av den lite när jag var på Djurkompaniet men det kan nog bero på att jag är där så tidigt och det tar en stund för min kropp att värma upp. Tyvärr så tar det sån energi av att ha ont så jag hade inte mycket av den varan kvar när jag kom hem. Men jag tog mig ut till stallet och red en lugn sväng med Raffe för att inte reta upp ryggen. Vi tog en sträcka med galopp och tro det eller ej men vi gjorde nog dom bästa galoppombytena någonsin! Byten i var tredje, jag satt som en kråka men av någon konstig anledning gick Raffe helt balanserat, gjorde rena byten och i samma takt hela tiden. Helt otroligt :)

Nu har jag precis kommit hem från ett pass med Step på gymmet. Det tycker jag verkligen är superkul och det går att anpassa efter ryggen. Idag hade jag stepbrädan på lägsta höjden, tog lite mindre steg och använde inte armarna mer än nödvändigt. Kände inte av ryggen och mår bra nu efteråt :) Hoppas jag mår bra i morgon också.

Oh just det, jag impregnerade Raffes regntäcke (sprayade på nästan hela flaskan) så nu ska det vara tätt!! Nu går han med regntäcket när det regnar så han inte ska bli så jäkla skitig. Jag köpte ett bogskydd på Hööks strl full som jag i efterhand trodde skulle bli för stort. Men han är tydligen större om bogen än jag trodde (Biffen Raffe!) och satt som en smäck! Bogskyddet är mest för att skydda hans man från att slitas av täcket och inte för att skydda bogen, men den gör väl både och antar jag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co