torsdag 19 september 2013

PROGRAMRIDNING LB:1

Eftersom vi inte kunde vara med och visa upp oss på Östgöta hästmässan bestämde vi oss för att impuls-anmäla oss till en programridning i Tollstad. Så i onsdags sadlade jag på och så red vi bort till anläggning (ca 3 km). 

61,7% i en LB:1 blev resultatet och vi är nöjda. Det är samma procent som vi fick sist vi red men denna gång blev det mer flyt och poängen blev jämnare fördelat. Vi har i alla fall inte blivit sämre. Det är bara för mig att tanketräna mer så att jag inte blir nervös och stelnar som en staty. Raffe skötte sig som vanligt exemplariskt och var mer åsna än hingst på tävlingsplan :) Min kära sambo följde med som hästskötare och även han skötte sig exemplariskt.

På väg till Tollstad straxt innan klockan fem, Raffe taggad.

 Efter programridningen bjöds det på grillat, 
jätttetrevligt även om det var lite småkallt i luften.

 Raffe fick matpaus han också.

 Efterrätt med många olika tårtor... Jag tog en stor bit. 
Sambon var duktig och höll sig till grillspett och kaffe.


 En trött Raffe när vi kom hem till 
stallet straxt innan nio på kvällen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co