söndag 25 augusti 2013

FÖRSTA GÅNGEN PÅ KANDAR

Igår blev Raffe vuxen och reds för första gången på kandar! Det var inga problem alls och han verkade inte bekymrad över att ha två bett i munnen utan det var som att träna honom som vanligt. Duktig häst! Jag tyckte att han såg riktigt flott ut med sitt kandar och lindorna på hehe.

Tyvärr blev jag väldigt besviken på min sits när jag fick se bilderna efteråt! Det är helt katastrofalt!! Jag måste tänka på sitsen mer, speciellt nu när jag har en ny sadel som jag inte har ridit in än. Kanske blir att få rida en lektion för någon duktig tränare också som kan hjälpa till och tjata, samt ge tips. Sitsen är A & O ! Den måste vara korrekt för att Raffe ska kunna jobba rätt.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co