onsdag 31 juli 2013

VAD HAR HÄNT???

 Dom senaste dagarna har gått jättefort och just nu måste jag påstå att livet leker! Jag känner knappt av min rygg , jag har dragit ner på tabletterna och jag är 100% piggare och gladare än vad jag var för en månad sen. Ni inser inte hur mycket energi som går åt när man har ont. Att gå ut till stallet krävde jättemycket vilja för att klara av. I dagsläget är jag ute i stallet flera gånger om dagen och jag måste nästan stoppa mig från att vara för aktiv. Jag vill verkligen inte bli dålig igen.


 Dom senaste dagarna har det regnat, men det har inte stoppat mig och Raffe! Vi har ridit i spöregn så det gick att vrida ur min bh när jag kom hem igen. Jag har ridit i gummistövlar och regnjacka.... Det finns inga dåliga väder - Bara en massa tid du kan mista med din bästa vän om du är rädd för lite vatten, hehe.

Det här hindret hoppade vi i måndags :) Hoppade en hel bana och jag kände mig som en helt ny ryttare. Så bestämd och verkligen en ledare, gav Raffe sån trygghet att han inte stannade på ett enda hinder. We´re on fire!!

Min kära sambo åkte tillbaka till Skåne för att påbörja en jobb-vecka, 7 dagar.... Jag lagade mat till honom som han kan äta varje kväll. Lite bortskämd är han minsann! Men vad gör man inte för den man älskar?

I söndags var jag funktionär när det var fälttävlan på Tollstad terrängbana. Denna dag var det ponnyernas tur att visa vad dom gick för. Jag stod vid insläppet till hoppbanan, riktigt roligt att se. Ibland kom det några regnskurar men det gjorde mig absolut ingenting! Duktiga ekipage som gav mig riktigt mycket motivation till att bli lika duktig.
 Käk fick jag också, lyx att vara funktionär!!

 Jag har börjat träna varje dag och äta riktigt nyttigt. Jag försöker att inte äta någon skräpmat, snacks eller godis. Jag brukar antingen powerwalka / jogga 5-7 km om dagen eller köra ett kondition-styrkepass på gymmet. Jag lägger in mycket sjukgymnastikövningar och tänker till 100% hur jag använder kroppen. Roligt!

G.H är som ni vet till salu och vi har fått massor av svar på honom. I söndags åkte vi till ridhuset och visade honom för två tjejer. Idag kom mamma med G.H till mitt stall så jag kunde visa upp honom för en tjej. Raffe och G.H fick ett kärt återseende efter att inte ha sett varandra på 9 månader! Jättegulliga.

Idag åkte till till Evidensia kliniken i Mantorp (gamla ATG) så Raffe kunde få sin årliga vaccinationsspruta. Jag lastade in och ur honom själv, så skönt med en lättlastad häst! På bilden nedan står han och tittar ut genom luftintaget på transporten och nästan hela tiden stod han och kikade ut genom fönstret för att se vad som stod på, hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co