söndag 23 juni 2013

SHAMPOONERING!


Passade på att tvätta Raffes man innan han gick ut på sommarbetet. I vanliga fall brukar han hitta den största lerpölen i hagen att efterbehandla sin nytvättade man med lerinpackning ;) Men i sommarhagen finns det bara gräs att rulla i. 

Jag använder mig av Sjöbogårdens produkter när jag tvättar Raffe. Dom har mycket bra och prisvärda produkter som passar Raffes päls och hårtyp alldeles perfekt. Jag använder mig av deras linement schampoo (som också är bra att tvätta och massera in efter hårda dressyr- och hopplektioner) och sprayar alltid i deras pälsglans i den blöta manen. Jag borstar aldrig manen när den är blöt och jag väntar med att göra flätor tills den har torkat och sprayar dessutom manen en gång till innan jag börjar fläta den.

Ville inte vara med på kort idag, hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co