lördag 29 juni 2013

BLIXTRAR OCH DUNDER

Idag när jag hämtade in Raffe från hagen stod på det minst anade stället. I hans hage finns det en damm och mitt i dammen finns det en liten ö som det växer massor av gott gräs på. Som ni vet är Raffe livrädd för vatten när man rider och näst intill vägrar att gå i vattenpölar. Men där, mitt på den lilla ön stod han idag och betade. Knäpphäst! :) Tur att jag hade gummistövlar på mig så jag kunde ta mig ut till ön och hämta honom. Han tog ett stoooort skutt och hamnade mitt i dammen så vattnet skvätte över både honom och mig. Vi tog oss in lagom till att det började ösregna och åska ute. Han fick en stund med kärlek och ompyssling innan han fick gå ut i regnet igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co