onsdag 22 maj 2013

GÅRDAGEN



Audition som medryttare gick ganska bra igår. Tjejen var 29 år och utbildad ridinstruktör som tidigare jobbat som ridlärare. Hon verkade tycka om Raffes psyke och personlighet. Ridning gick bra och hon krävde rätt mycket av honom för att vara första gången hon rider honom och för att vara första gången någonsin som någon annan än jag sitter på honom. Men Raffe är en otroligt ärlig häst som alltid gör sitt bästa och alltid försöker förstå vad ryttaren menar. Hon red både förvänd galopp, galoppombyten, öppna och sluta under provridningen. Hon är dock en väldigt inriktad dressyrryttare så hon var inte helt bekväm vid att rida i hoppsadeln som jag satte på honom. För övrigt var hon intresserad av att rida för tränare och verkligen hålla igång honom under vinterhalvåret genom att träna och rid i ridhus. En väldigt fokuserad tjej som vet vad hon vill och som vill utvecklas med andra ord. 

Hon skulle fundera lite, jag skulle fundera lite och hon ville gärna komma ut och rida en gång till (denna gång i dressyrsadel). Vi får se hur det artar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co