onsdag 6 februari 2013

BRA KONDIS SNART???

Ända sen Raffe fick på sig skorna har han blivit motionerad rätt rejält varje dag! Vi kör ungefär varannan dag dressyr och varannan uteritt. Uteritterna blir i snabbt tempo med mycket trav och galopp för att han ska få upp flåset lite. Raffe borde verkligen vara uppe i träningskondition snart, så som vi rider på framåt! Jag växlar också mellan tränsbett och stångbett för att han ska få träna alla muskler i kroppen (formen ändras beroende på den höjande/sänkande invärkan av bettet). I morse red jag ut med Charlotte och då valde jag hoppsadeln och stångbettet eftersom jag hade planer på att rida Trollet efteråt och inte ville riskera att bli trött eller få ont i ryggen efter Raffeturen. När jag rider med stångbettet går han i en mer bärande form och hoppsadeln ger en väldigt avslappnad sits för mig :)
 
Trollet red jag efter att jag kommit tillbaka med Raffe och fixat allt i stallet. Vi red till vallen och tränade lite dressyr idag igen (vi red ett dressyrpass där igår). Jag måste säga att Trollet var helt otroligt duktig idag!! Han var så mjuk och arbetsvillig så jag red runt och höll tyglarna med pekfingrarna och tummarna med hängande tyglar. Vi har börjat få tillbaka formen som vi saknat ett tag och han bär sig själv väldigt bra. Nu saknas bara orken för att han verkligen ska sätta sig och få upp bogen och frambenen. Vi jobbar på!
 
 
Raffe nöjd efter en svettig uteritt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co