torsdag 31 januari 2013

NU ÅKER SKORNA PÅ!!

 
Tyvärr har jag kommit fram till att det inte är hållbart att ha Raffe barfota längre. Nu ser det ut så här på vägarna runt omkring oss och Raffe klarar inte av att gå på denna isgata utan att halka och halvt slå ihjäl sig på väg till sin egna hage! Så nu är hovlagaren bokad och kommer på fredag för att ge Raffe lite grepp om fötterna. Egentligen ingår inte en skoning i min redan tighta månadsbudget, men jag känner att det här är ett nödfall för att Raffe ska kunna leva som en normal häst i hagen.
 
Den här vägen går vi till hagen varje dag och hagen ligger längre bort än vad man ser vägen på bilden... en bra bit att vandra på blankis alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co