måndag 21 januari 2013

MIN ARBETSTRÄNING

Som några av er redan vet så arbetstränar jag på Hööks hästsport i Linköping. Jag har gjort det i snart 4 månader och än så länge är det tänkt att jag ska fortsätta i 2 månader till. Anledningen till att jag arbetstränar är för att jag fått ryggproblem (diskbråck) och inte kan jobba som djurskötare längre. Eftersom jag är utbildad lantbruksdjursskötare så har jag fått möjligheten att få testa på ett annat jobb jag skulle vilja jobba med i framtiden, samtidigt som jag rehabiliterar mig efter min diskbråckoperation som jag gjorde i Juli. Efter en sådan operartion ska man i regel vara igång och jobba efter 4 veckor och vara läkt efter 8 veckor. Jag fick dock ett återfall och blev sämre igen, mina besvär är inte helt borta och jag lider fortfarande av domningar, stickningar och smärta i ben och rygg.
 
Arbetsträning är egentligen en kortare formulering på Arbetslivsinriktad rehabilitering och därför är det viktigt att jag under tiden blir bättre. Målet är att komma upp i 100% jobbtimmar och sedan börja jobba precis som alla andra. Min sjukgymnast och mina läkare säger dock att jag kommer att få gå på värktabletter hela livet och att jag måste sjukgymnastisera flera gånger i veckan... resten av mitt liv. Visst blir man lite deppig av att höra sånt när man är 20 år gammal? Men va fan, man kan ju inte få allt i livet? Bara jag klarar av att vara med mina hästar ska jag nog överleva ändå.
 
 
 Mitt återfall efter operationen ....
 
Första försöket på en ridtur efter operationen.....
(Fick använda stege och allt men det gick inget bra ändå)
 Första ridturen efter operationen på världens bästa....
 
Det blir bättre! Det måste bli bättre :)
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co