söndag 27 januari 2013

INGET LOKALSINNE WHAT SO EVER!


Igår spenderade jag min lördag i stallet. Jag pysslade om Raffe länge innan jag gav mig iväg på en upptäcksfärd som slutade med att vi red helt fel och fick en väldigt lång ridtur. Man inser hur dåligt lokalsinne man har när man till och med lyckas rida vilse på hästen. Tills slut tog vi asfaltsvägen hem och fick samtidigt lite trafikträning. Jag blev riktigt nöjd över Raffe som inte blev rädd för en enda bil trots att inte alla saktade ner så mycket som dom borde ha gjort. Duktiga Raffe :)
 
Nya flätor på G!
Raffes feminina sida, lockar ;) 
 11st välflätade flätor, check!
 
En bild blev tagen under våran upptäcksfärd
 

Efter att Raffe fått sin motion och blivit inställd "på tork" i boxen med ett fleecetäcke tog jag in nästa pålle. Trollet fick på sig en hoppsadel innan vi styrde mot terrängbanan för muskelbyggnadsträning. Han kändes riktigt taggad och var på helt rätt humör för att vi skulle klara av backarna och svängarna på ett så bra sätt som möjligt. Han lyssnade jättebra på mina förhållningar och tempoväxlingarna var inga problem. Jag varvade genom att rida honom i en samlad form och en högre "hoppform" för att vara säker på att han fick jobba med alla muskler i kroppen. Vi hittade även två mindre stockar som låg bra till och var mycket hoppvänliga. Där fokuserade vi på att ha en bra galopp innan hindret och precis samma tempo efter hindret, i rätt galopp och med rätt andning. Vi ser fram emot när snön är borta och vi kan börja hoppa alla hinder i skogen! Jag klockade hur lång tid det tog för oss att rid till och från terrängbanan, 15 min dit (skritt och trav 50/50) och 22 min hem (powerskritt hela vägen).
 
På terrängbanan
 
 På väg hem med en lika pigg Trollet som på vägen dit
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co