söndag 20 januari 2013

HELEN RIDER TROLLET

Idag kom min vän Helen och hälsade på, och självklart blev det även en tur i det kalla vintervädret. Jag tyckte att jag hade klätt mig riktigt ordentligt och första timmen i stallet svettades jag. Men när vi bara hade några kilometer hem till stallet började jag frysa något fruktansvärt! Nästa gång tar jag på mig så mycket kläder att jag behöver en skylift för att komma upp på hästryggen.
 
Vi red en ganska lång sväng och var ute i nästan två timmar. Jag red på Raffe och Helen red för första gången på Trollet. Det gick inte jättedåligt men jag är ganska säker på att det kommer att gå väldigt mycket bättre nästa gång. Trollet förstod inte riktigt vad Helen ville och gick under hela ridturen och taktade, slängde med huvudet och var mestadels stressad och irriterad. Till slut fick dom parkera sig bakom mig och Raffe så Trollet fick en stoppkloss, hehe. Raffe var inte det minsta varm eller svettig när vi kom tillbaka till stallet medan Trollet var svettig och löddrig från topp till tå. Han fick på sig ett varmt stalltäcke innan han gick ut till hagen, så jag tänkte gå ut straxt och plocka av honom det så han inte tar sönder det.

 
Jag kan fortfarande inte ladda in några nya bilder, jag tror det kan vara datorn som blockerar något. Jag överväger att skaffa en "ny" blogg. Det här är ju jättetråkigt :(
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co