fredag 18 januari 2013

HALLÅ? SAKTA NER, TACK???

Jag vet att det inte bara är jag som irriterar mig på dagens bilister. Jag blir fullständigt galen när jag sitter på hästryggen och gör sakta-ner-tecknet och bilisterna kör förbi så snabbt som hastighetsskylten tillåter dom att köra. Gör dom likadant när polisen står och gör sakta-ner-tecknet?? Jag tycket att det är oerhört respektlöst mot oss och varje gång hästen blir rädd, slänger ut rumpan mot vägen och är beredd att sparka, så hoppas jag nästan att den ska göra det... Bara för att bilisten ska lära sig vad som kan hända om man inte visar hänsyn. Sen är det klart att jag inte vill att hästen ska göra det och blir skadad. Men ibland önskar man att nån superhäst kunde göra det? ;)
 
Dom äldre personerna brukar visa att dom har nått innanför pannbenet, dom brukar till och med stanna och stänga av sina bilar för att vi hästekipage ska få passera i lugn och ro. Go gammlingar!!! :) Till er fartdårar - fuck you, jag är sur nu! Sen finns det ju fartdårar till gammlingar också, tyvärr.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co