torsdag 27 december 2012

KVÄLLSDRESSYR

 
Jag är precis inkommen från ett kvällspass emd Trollet på ridbanan. Grusvägen är rena isbanan nu så det var ingen idé att försöka ge sig ut och rida på den. Det är tur att ridbanan har belysning så man ser något så här på kvällskvisten :) I dagens pass fokuserade vi på att få Trollet avslappnad och uppmärksam på mina hjälper. Det är lite snö på banan vilket gör att det blir rätt jobbigt för honom att klampa fram. Vi red på en stor åtta över hela ridbanan nästan hela ridpasset och lade in många halter. Efter 45 minuter kändes han mycket mjukare och började lyssna riktigt bra på mig så vi nöjde oss och halkade tillbaka till stallet via grusvägen. Vi måste passa på och träna mycket dressyr nu när vi ändå inte kan rida ut, det märks att det var länge sen vi ansträngde oss. 


 
Tyvärr får nu bara tråkiga, suddiga mobilbilder för jag har ingen kamera ! Jag ska försöka ordna lite ridbilder till er snarast :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co