onsdag 17 oktober 2012

GE MIG INSPIRATION!

Tråkigt regnigt väder varenda dag... Det är blött och halt på ridbanan, översvämning på alla stubbfält och folk är ute och åker ovanligt mycket på vägarna runt oss. Jag känner att jag saknar inspiration till mina ridpass och att jag saknar någonstans att hålla till. 

Raffe har varit lite ofokuseras och omotiverad till att arbeta dom senaste dagarna. I dressyren bjuder han inte riktigt och han är lite extra känslig i munnen så om jag kommer emot tyglarna lite för mycket tvärnitar han och slänger upp huvudet. Jag måste hela tiden få honom att tänka fram fram fram för gör jag inte det tänker han baklänges. Han verkar ändå tycka det är roligt att komma ut från hagen och har öronen framåt hela tiden. Jag tror att det kan vara vädret som gör även honom lite halvt omotiverad. 

Trollet har varit extra glad i regnet och har kommit travandes/galopperandes i hagen varje dag och velat följa med in. Han har varit pigg och haft öronen spetsade framåt hela ridpassen. När det har kommit stora översvämningar på fälten har han ökat tempot lite och verkligen plaskat med hovarna i vattnet. Tyvärr kan inte våra ridpass bli allt för fartfyllda då han har lagt till med världens vinterpäls redan. Att skritta ut 30 min blir han helt svettig och löddrig av. Så några ordentliga dressyrpass har vi inte gett oss på utan har bara tagit skogsturer och ridit runt på grusvägarna/ asfaltsvägarna.

Tyvärr inga nya bilder p.g.a det tråkiga vädret :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co