söndag 23 september 2012

LÅNGSKRITT MED ETT TROLL


Ni ska se vilken vinterpäls Trollet har satt redan!!! Jag funderar starkt på om jag måste klippa honom på halsen innan lördagens uppvisning? Jag vet ju hur mycket han svettas av ingenting men publiken kan tycka att det ser dumt ut om han är svettig under uppvisningen. Man kan ju tro att jag värmt upp honom i full galopp under flera timmar.

Idag tog vi oss en lång skritt ut på fälten och grusvägarna. Vi red förbi mitt gamla jobb där jag mötte min gamla arbetsgivare där vi stod och pratade med henne en stund innan vi red hemåt igen. När då kom iväg hade det redan börjat bli mörkt så vi fick skritta i mörker. Som tur är har Trollet bra koll på sina fötter och vi har ridit på dom vägarna förut så det var inga problem för oss att se i mörker. Vi var ute i lite mer än 1,5 timme och när vi kom tillbaka var Trollet svettig och mycket nöjd med ridturen. Han stod och gäspade i stallgången under tiden han åt sin lusern.

I morgon ska jag iväg på jobbintervju på Hööks i Linköping. Det ska bli väldigt spännande men jag känner mig inte nervös.... än! I morgon kommer jag säkert bli super nervös och börja skriva tal till alla dom frågor som skulle kunna dyka upp under en intervju. Håll tummarna :)





1 kommentar:

  1. Jag vill också jobba på hööks! Finns inga platser här i Jönköping :(

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co