måndag 17 september 2012

I NYA SADELN


Nu har bönderna fått fart och plöjer upp alla fälten runt omkring oss. Det är allt tur att vi har många fält runt oss så det tar ett par dagar för dom att plöja upp allt. Jag passar i alla fall på och rider som en galning på fälten eftersom ridbanan är tråkigt hal och gräset är högt. Raffe är mest under igångsättning och vi fokuserar mycket på balans och tempoväxlingar. Det känns som att jag får en riktigt bra sits i min nya sadel och då är det helt klart lättare att få en bra form på Raffe. Han saknar mycket värdefulla muskler nu när han inte varit igång till 100% och därmed orkar han inte hålla formen i t.ex galoppen utan går lite på bogen. Jag ser hellre att han går lite för mycket framför lod än att han krullar ihop halsen och hamnar på bogen. På bilderna kan ni se jättestor skillnad på Raffes form! Bilden där vi galopperar t.ex har han tappat formen och skulle verkligen behöva komma upp med huvudet några decimeter.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co