tisdag 18 september 2012

AMBULANS.... PINSAMT


Igår blev det inte riktigt som jag hade planerat.... Jag lyfte en vattenhink (inte ens full) som jag skulle ge till Raffe och G.H då min rygg gav upp helt. Jag kunde inte röra mig i huvutaget så det var bara att ringa mamma. Mamma ville ringa ambulans direkt men jag tyckte att jag kunde nog ta mig till bilen. Efter ett par minuter av extrem smärta och att jag bara lyckats ta ett steg så fick det bli ambulans ändå.

Ambulansen körde in på ridbanan där jag låg och dom fick ge mig en hel del smärtlindring och muskelavslappnande så att dom skulle kunna lyfta över mig på båren utan att jag skrek rätt ut av smärta. Jag tror inte ens dom hann få in mig i ambulansen innan jag somnade, jag väcktes när vi var framme i Motala. Väl där inne fick jag vänta två timmar innan jag fick träffa en läkare och denna läkare var ju oduglig för mig. "Jag vet inte riktigt vad jag kan göra för jag är ingen ryggkirurg, utan en njurkirurg.". Så sant som han sa det, jag fick massa tabletter och fick åka hem. Inte ens en röntgen tog dom på mig så det här känns ganska kanon!

Det roliga är att när ambulansen kom bad vi dom att köra mig till Linköping U.S där min ryggläkare finns och där jag är patient men det fick dom ju inte göra. Vad skulle jag i Motala och göra om dom ändå inte kunde göra nått?! Jag hoppas bara att det inte är nått allvarligt med ryggen så att jag kan komma igång igen.

Det värsta av allt är att jag kanske inte kommer att kunna rida uppvisning på hästmässan på Mantorp trav den 29e. Jag hade tänkt släppa nyheten till er nu i veckan... Jag och Trollet ska visa upp working equitation tillsammans med min tränare som rider svår klass. Jag ser/såg verkligen jättemycket fram emot detta och blir jag inte bra till dess kommer jag tjuta blod :(



1 kommentar:

  1. Usch vilken otur :( Vad dåligt att du inte ens fick träffa en ryggläkare!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co