torsdag 16 augusti 2012

LYADALENS O´FELIA

Tänkte skriva några rader om Flisan (O´Felia) som jag nämnde i ett tidigare inlägg. Flisan hade jag som inridningsponny under ett par månader 2008. Hon är en svensk ridponny och var då runt 145cm. Nu skulle jag tippa på att hon är en maxad d-ponny. Ni som håller till på ridskolan Skogslotten är väl bekanta med henne då hon nu går som en lektionsponny.

Under inridningen var Flisan alltid lite klurig. Det var svårt att få henne motiverad och därför var hon ganska seg. Vi fick rida mycket ute i skogen och på fälten för att få upp hennes gnista och glädje till att jobba. Framåt slutet på sommaren var hon mycket roligare att jobba med då hon tyckte det var roligt och spännade med nya äventyr. En riktig superponny!

 Under inridning...

 Läskigt, men inte omöjligt!


 Straxt innan hon åkte hem till ägaren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co