lördag 11 augusti 2012

INSPÄNNING... NJÄÄÄ



Dags att bygga upp lite muskler på Raffe så han är i form tills jag kan börja rida igen! Perfekt att kombinera våra dagliga promenader med lite longering. Sen när jag har lite mer rörelse i mig övergår vi till tömkörning :) Fråga mig inte varför jag har den där inspänningen på honom, den uppfyllde ändå ingen funktion. Den satt på när jag tog tömkörningsgjorden och så tänkte jag "why not??". Jag brukar inte ha inspänningar av några slag på Raffe men jag tänkte att utifall han är stel och vill gå utåtställd kanske den kan hjälpa honom lite.

Men han är fortfarande mjuk o smidig och det räckte att jag visade med mitt kroppsspråk att han skulle gå inåtställd så gjorde han det. Det märks dock att hans kondis har blivit aningen sämre, lite svettig blev han på halsen efter några varv i galopp. Skönt att få rulla sig efter jobb!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co