måndag 23 juli 2012

KÄNNER MIG LITE OTROGEN

I morgon ska jag opereras... Rätt datum den här gången (!!!!)... så det blev en sista ridtur idag. Jag och mamma åkte till våran vän Helen och lånade hennes hästar till en långtur. Det finns verkligen jättefina ridvägar där så vi red i 2 timmar. Jag fick till och med prova på att hoppa lite terränghinder med ponnyn Dunet, som jag red, och det var det roligaste jag gjort på länge. Den ponnyn är tidigare tävlad i hoppning och hade ganska mycket drag i sig när den såg hinder. Det var en jättebra sista ritt men jag känner mig lite otrogen mot Raffe och Trollet. Förhoppningsvis hade dom inget emot att vila just denna dag.

Här kan man ju undra vad vi sysslar med...
 Precis efter ett hinder..
 Dunet och jag
 Mamma och Helen.. Helen hade en flugsmällare när hon red haha


Håll tummarna för att det
går bra i morgon!! :)

4 kommentarer:

  1. åh världens finaste Dunet! <3
    jag ägde Dunet mellan -95-00 och tävlade henne i hoppning då :)
    kul att se nya bilder på henne! har haft lite kontakt med Helen och planerar att åka och hälsa på henne snart :)
    hon verkar vara lika pigg fortfarande ser jag :)

    SvaraRadera
  2. Anja: Åh vad roligt!! Dunet är fortfarande jättefin och pigg. Jag tyckte det var jätteroligt att få rida henne och jag har planerat med Helen att ta en clear round hoppning med henne i höst. Jag har sett gamla videoklipp när du hoppar henne och jag skulle vara jättetacksam om du ville ge mig lite tips? Om det är en viss typ av hinder eller en viss färg som hon gärna kollar lite extra på? Eller om hon har några egna idéer på tävlingsplan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. va kul :)
      hon är rätt så tuff och inte särskilt tittig på hinder, så länge man inte blir osäker själv :)
      vi hade nog kunnat komma högre upp i klasserna om det inte var för att jag var så mesig ;)
      jag håller på att gå igenom alla mina gamla filmer och ska lägga upp flera, kan hojta till här på din blogg när det är gjort :)
      hon blir lätt väldigt het på banan och studsig, men annars är det bara att galoppera på, men inte låta henne bli så lång :)

      Radera
    2. Ja jag kände att hon var ganska studsig om man inte lät henne komma framåt som hon ville. Skulle vara jättekul o få se lite fler videos på henne :)

      Radera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co